czwartek, 9 czerwca 2011

41. Robimy pojemnik

Dzisiaj kolejna część "dekupażowych" lekcji :)


Potrzebne rzeczy:
pojemnik po herbatce lub inny, podkład, farba biała akrylowa, kolorowe farbki, crakc jednoskładnikowy, klej i lakier.

1. Nakładamy podkład.

2. Po wyschnięciu pojemnik malujemy farbą, która będzie widoczna w spękaniach (ja użyłam brązu).


3. Po wyschnięciu farby nakładamy crack.
4. Gdy wyschnie nakładamy kontrastującą farbę. Ja zmieszałam kolory. Przy malowaniu trzeba uważać, aby nie malować dwa razy w tym samym miejscu.




Spękania pojawiają się prawie od razu. Jeżeli nie możecie czekać to można farbę podsuszyć suszarką.


5. Wycinamy lub wydzieramy motyw, który chcemy mieć na pojemniku. Ja użyłam takiego:


6. Gdy farba wyschnie przyklejamy wybrany motyw. Przy małych motywach nakładałam klej palcem. Można wtedy wygładzić  nierówności i załamania serwetki.


7. Po wyschnięciu kleju można jeszcze podmalować pojemnik.


8. Na koniec nakładamy lakier i pojemnik gotowy.

6 komentarzy:

  1. Pojemnik wyszedł przepięknie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuje za super lekcję. Muszę kiedyś spróbowac:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Super! Bardzo przydatne! Jak już dojrzeję do decu - będę tu u ciebie częstym gościem ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam twoje kursiki. Zawsze tak dokładnie i prosto wytłumaczone. Dziękuję za nie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny kurs :) dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. suuuper od dzis już nigdy nie wyrzucę pojemnika po herbatce synka hehe :) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń